Forsøger du at logge ind på praxisOnline og oplever du at blive sendt tilbage til loginsiden uden at blive logget ind?
De mest almindelige årsager til login-problemer er typisk relateret til din internetbrowser eller din computers indstillinger. Det kan skyldes:
Gemte data i din browser (cookies og cache): Din browser gemmer nogle gange midlertidige data fra hjemmesiderne, du besøger. Disse data kan nogle gange forårsage problemer.
Forkert tid på din computer: Hvis uret på din computer ikke viser den korrekte tid, kan det også forhindre dig i at logge ind.
Add blocker installeret i din browser: Hvis du har installeret en add blocker i din browser, så kan du opleve at få en fejl.
Start med at rydde cache og cookies
Se her hvordan du sletter browserdata i Chrome:
-
Åbn Chrome på din computer. Klik på de tre prikker øverst til højre.
-
Klik Slet Browserdata.
- I den boks, der åbnes, skal du sikre dig, at Cachelagrede billeder og filer samt Cookies og andre webstedsdata er markeret.
- Vælg Altid i rullemenuen for tidsinterval.
- Klik på Ryd data.
Se her hvordan du sletter browserdata i Safari:
- Åbn Safari på din Mac. Klik på Safari øverst til venstre.
- Klik på Indstillinger og vælg derefter Anonymitet.
- Klik på Administrer webstedsdata.
- Vælg et eller flere websteder, og klik på Fjern eller Fjern alle.
Tjek tidsindstillingerne på din computer
For Windows:
-
Klik på Start-knappen og derefter på Indstillinger.
-
Gå til Klokkeslæt & sprog. Klik herefter på Dato & klokkeslæt.
-
Tjek at "Indstil tidszone automatisk" er slået til. Hvis den er slået fra, eller hvis den automatiske indstilling ikke fungerer korrekt, skal du manuelt vælge din korrekte tidszone i rullemenuen.
- Klik på Apple-ikonet og vælg Systemindstillinger.
- Klik på Generelt og vælg derefter Dato & tid.
- Klik på låsen nederst i venstre hjørne for at låse op (hvis nødvendigt) og indtast din administratoradgangskode.
- Aktivér "Indstil dato og tid automatisk" og vælg en tidsserver fra listen (f.eks. "time.apple.com"). Dette sørger for, at din Mac automatisk synkroniserer med en netværkstidsserver.
- Slå "Indstil tidszone automatisk vha. din aktuelle lokalitet" til.
Husk at genstarte din computer, hvis du oplever problemer med at se de ændringer, du har lavet.
Add blocker i din browser?
Hvis du får en fejlmeddelse og allerede har ryddet cache og cookies, så kan det være din add blocker, der skaber problemer.
Du skal deaktivere din add blocker, når du bruger materiale fra praxisOnline eller whiteliste .praxis . Det burde løse problemet.